torsdag den 16. marts 2017

Kaffepause

Det er blevet forår i Fribourg. Jeg har købt en kaffe og smidt jakken i solen. Egentligt skulle jeg spise frokost på Café Cyclo med mine mentorer og deres studiekammerater, men vi har taget fejl af hinanden, så jeg må vente en time. Heldigvis er en ekstra time i solen ikke det værste, man kan få forærende, en dag som idag. I eftermiddag tager jeg videre i Fri-son, og jeg skal igen arbejde med deco-holdet, og jeg tænker det bliver hyggeligt og godt for mit fransk-øre, som efterhånden kan genkende en del ord, dog uden egentligt at kunne skabe en samlet mening. Men det kommer, siger vi til hinanden, og jeg håber det passer. Omkring mig fyldes parken langsomt med studerende, der i grupper spiser deres medbragte frokost og ligesom jeg, nyder en ekstra time i solen. Wir müssen profitieren, som de siger, så det gør vi og det er rart. Og nu er det snart frokosttid. 

Un café, s´il vous plaît

Ingen kommentarer:

Send en kommentar