torsdag den 18. maj 2017

Tu peux donner la Balle à quelqu'un

Jeg har været til fransk med Nancy og slænget igen idag. Og det går vel egentligt meget godt. Jeg forstår det meste af det hun siger, og det i sig selv er store fremskridt. Men nu har Nancy fået en fiks idé. Den indeholder en orange bold. Og jeg er ikke fan. Så nu sider vi 5 (halv)voksne mennesker i et mødelokale i Fribourg og triller en bold frem og tilbage mellem os, så vi alle sammen er klar over hvem det er, der egentligt har ordet. Super fint og pædagogisk vil nogle måske sige. Jeg synes det er spild af tid. Ærlig talt. Heldigvis, laver vi også andre ting, og det går som regel bedre. Og heldigvis forstår jeg, hvad der foregår. Det er det vigtigste og så må jeg forsøge at bære over med vores nye orange ven. 

Den latterlige orange bold

Snart vil jeg tage på arbejde i Fri-son. Idag står den på deco-team. Men kun 3 timer, for så skal jeg nemlig hjem igen til Afskeds-middag med familien Zahno, som snart rejser hele vejen til Bolivia, og derfor efterlader mig alene i Fribourg de næste 3 uger. Heldigvis går tiden stærk hernede og inden længe er de hjemme igen. Og måske bliver det også rart nok, at være lidt for mig selv, bare et kort stykke tid.

Og så var jeg forresten på en dejlig dejlig hike igår tæt på Schwarzsee. Livet er egentligt godt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar