tirsdag den 14. februar 2017

Det der med at kysse

Når man siger goddag i Schweiz, så kysser man. Tre gange i alt, skiftevis på hver kind. Oftest foregår det med start og slut på højre kind. Den anden vej rundt kan dog også gå, men så gør man det mere besværligt for sig selv. I morges forsøgte den den italienske pige fra sprogkurset at hilse i form af kys på mine kinder. Elegant var det absolut ikke. Til gengæld forsøger vi begge oprigtigt at tilpasse os de schweiziske normer og derfor kysser vi goddag. Men det er også det eneste vi kan. Den italienske pige snakker nemlig ikke andre sprog end italiensk. Så i stedet forsøger vi med vores nye franske gloser. Og så smiler vi. Og vi smiler meget, for så går det nemmere, når vi begge sidder med spørgsmålstegn malet over det hele og ikke aner hvad der foregår. I dag var det heldigvis ikke så slemt. Og vi har lært om de franske accenter og alfabetet og det var egentligt rimelig okay. Senere var jeg på arbejde. Vi stillede en bar op, for i weekenden er der Duplex-weekend. Da jeg kom blev jeg mødt med et kys på den ene kind og et kram. Forskellen på et kys og tre kys kender jeg ikke endnu.

Halvvejs i bar-projektet. Der er ikke plads til bordet med "long drinks".

1 kommentar:

  1. Hej
    Ja man kan jo ikke "like" åsårn i bloggen, men jeg tror da at alle følger med alligevel, go' ide du fik der, og vi glæder os til at høre mere :)

    SvarSlet